Waarom een sales scan uitvoeren op je eigen verkoopteam?
Een scan is in de basis een opname van de binnenkant. Aan de hand van de vragen in de scan van het SalesCentrum ga je nadenken over de kernacties van je verkoopteam. Welk beeld heb je en wat is de werkelijkheid? Wat antwoorden ook zijn, het is een enorme winst voor jouw bedrijf dat je bereid bent van binnen naar buiten te kijken.
Einde aan vanzelfsprekendheid!
Een ander voordeel van de sales scan is dat je door de vragen en antwoorden op ideeën gebracht wordt. Je stopt met de vanzelfsprekendheid. Het is alsof je als een nieuwe medewerker de "waarom doen we het zo?" vraag stelt. Werken je verkopers goed? Ga dan door op de ingeslagen richting. Maar ben je meer kritisch over de gang van zaken, dan is het goed om samen in gesprek te gaan en te bekijken waarmee je beter kan stoppen.
Kortom de sales scan is bedoeld om je te bevestigen in de gemaakte keuzes of je te laten stoppen met dat gene wat een succesvol resultaat in de weg zit.
Doe de sales scan in 7 stappen en
ontvang enkele
quick wins
Wat is Veerkracht?
Wanneer een persoon of een team in staat is zicht te vormen, te ontwikkelen, over weg kan met tegenslagen en een lange termijn visie heeft en vasthoudt, dan is er een hele belangrijke basis voor veerkracht.
Binnen sales is veerkracht essentieel. Dit zal bijvoorbeeld zichtbaar moeten zijn in iemand zijn persoonlijke optreden en de wijze waarop er verbinding met klanten wordt gemaakt.
Veerkrachtige professionals maken het verschil voor hun klanten en binnen de organisatie waarvoor ze werken. Ook bij bezwaren en tegenslagen zijn zij in staat zichzelf weer op te richten en proactief te handelen.
Wilt je weten hoe veerkrachtig je sales team is doe dan nu de Sales Scan.