Spreekt deze oplossing je aan?
Je kan jouw sales team ontwikkelen en optimaal laten renderen door de S.I.R. methode toe te passen in jouw bedrijf. De letters S.I.R. staan voor: Scan - Input - Result. Deze 3 stappen gebruiken wij als werkwijze voor de uitdagingen binnen jouw team.
✓ Scan
Om het sales proces te optimaliseren ontdekken we samen wat goed functioneert in de bestaande werkwijze en welke ontwikkelgebieden er zijn.
✓ Input
We komen direct in actie zodat het salesteam stopt met datgene wat niet werkt of afscheid neemt van dat wat het gewenste resultaat in de weg zit.
✓ Result
We creëren een salesteam dat verantwoordelijkheid neemt en in in staat is om het afgesproken resultaat te behalen.
Om het sales proces te optimaliseren ontdekken we samen wat goed functioneert in de bestaande werkwijze en welke ontwikkelgebieden er zijn.
Door:
Ten eerste is inzicht in de feiten noodzakelijk om een goed beeld te kunnen vormen van de huidige werkwijze . Deze feiten zijn het vertrekpunt om gewenste groei en ontwikkeling meetbaar te maken.
Ook is het essentieel om een goed beeld te krijgen van hoe iedereen zich beweegt in het salesteam. Niet zo zeer de functie maar de mate van verantwoordelijkheid nemen is bepalend voor succes.
Vaak staan salesprocessen, samenwerkingsverbanden en verantwoordelijkheden goed op papier. Met alle betrokkenen kijken we naar wat in de praktijk wel en niet werkt. Welke strategie heeft het management voor ogen en hoe uit zich dat in werkelijkheid? Het is essentieel eerlijk te zijn of de strategie en de praktijk in lijn zijn en of de gekozen aanpak tot het gewenste succes leidt.
Maak nu een inschatting van de commerciële veerkracht van je salesteam.
Vul de Sales Scan in en ontvang gratis een fact sheet met enkele quick wins!
Hoe zou je het vinden als je een compleet overzicht had van je salesperformance op strategisch, tactisch, operationeel en individueel niveau?
En als je precies wist wat je moest doen om je resultaten te verhogen, je klanten tevreden te stellen en je medewerkers te motiveren?
Dat is wat Sales Colors je biedt.
We komen direct in actie zodat het salesteam stopt met datgene wat niet werkt, of afscheid neemt van dat wat het gewenste resultaat in de weg zit.
Door:
De scan levert een totaal plaatje op van het sales proces. Wat hierin wel en niet functioneert zal duidelijk zijn. De toekomst gerichte vraag is: “Bereiken we met de huidige aanpak wel de gewenste groei?”
Op basis van de huidige gang van zaken en de toekomstverwachtingen komen er vragen op. Want kritische inhoudelijke vragen geven inzicht over gemaakte keuzes. Hoe eerlijker de antwoorden des te groter de kans van slagen om het proces te keren.
Kortom, door het uitvoeren van de scan, het schetsen van een toekomstbeeld en door de onthullende vragen komt het sales proces in beeld. Door deze aanpak zullen er direct quick wins zijn. Deze gaan we direct implementeren. Belangrijke voorwaarde hierbij is dat het salesteam deze winstpunten adopteert en eigen maakt.
We creëren een salesteam dat verantwoordelijkheid neemt en in in staat is om het afgesproken resultaat te behalen.
Door:
Wat is, door het consequent toepassen van verbeteringen, mogelijk om als omzet en winst te realiseren?
Daarom moet het doel uitdagend en tegelijk realistisch zijn zodat het hele salesteam zich eraan kan committeren.
Bij het stellen van doelen is het gewenst om het salesteam te betrekken hierdoor neemt verantwoordelijkheidsgevoel toe.
Dus met het salesteam wordt de harde afspraak gemaakt dat zij zich gaan inzetten voor de doelstelling. Tegelijk bevestigen zij dat ze een gedragsverandering zullen doorvoeren die nodig is om het verschil in resultaat te maken.
Nieuw gedrag aanleren zonder terug te vallen in het oude vertrouwde patroon. Om dit vasthouden biedt training en coaching de oplossing. Bewustwording en spiegelen aan gedrag zal dan centraal staan.
Afhankelijk van de situatie, de aard van het werk en de mate waarin verandering gemonitord gaat worden maken we o.a. gebruik van deze methoden:
Met het hele salesteam gaan we aan de gang zodat iedereen tegelijk bezig gaat om de sales, communicatie en leiderschapsvaardigheden te verbeteren
De training zal passen bij de behoefte en laten we aansluiten bij de praktijk en de organisatie.
Om vaardigheden op individueel niveau op te pakken. Zo ontwikkel je de leden van je salesteam op hun eigen specifieke behoefte.
De voortgang binnen een E-learning kan goed gemonitord worden. Bovendien kan er feedback gegeven worden op specifieke online opdrachten.
Hiermee maken we het verschil wanneer iemand op persoonlijk niveau een boost kan gebruiken in diens persoonlijke ontwikkeling.
De focus ligt op het in lijn brengen van woord, gedrag en resultaat.
Door regelmatige input, dankzij trainingsvideo's en begeleidende vragen, ontwikkelen wij een zelfsturend team. De salesverantwoordelijke wordt begeleid om als coach het team aan te sturen.
Deze methode is toe te passen tijdens reguliere salesmeetings. De aanpak vraagt minder tijd en sluit goed aan bij de praktijk van elke dag.
Samen komen we tot de beste oplossing voor jouw uitdaging!
Dankzij onze aanpak en ervaring in verschillende branches zorgen we ervoor dat jouw uitdaging geen pijnpunt meer is, maar verandert in een logisch resultaat. Wij zetten onze expertise en werkwijze in om te ontdekken waar de mogelijkheden voor jouw organisatie liggen. Zo helpen we jou en jouw bedrijf op weg naar de ideale toekomst.