Verkooptips

 

 D.m.v. enkele verkooptips aansluiten we graag aan bij de prakrijk van elke dag.

Persoonlijk input nodig om het verkoopproces beter te laten verlopen. Neem dan contact met ons op:

 

Ja, ik wil persoonlijke tips ontvangen!

Zorg voor verbinding!

 

In de scheikunde is verbinding een stof waarvan de moleculen uit atomen van twee of meer elementen in een vaste verhouding bestaan.

 

Verder kennen we verbinding uit het openbaarvervoer. Dan is het de mogelijkheid om ergens te komen.

 

En in de verkoop is het een combi van deze 2 definities. Verbinding in verkoop is de verhouding tussen de verkoper en de klant die ontstaat door het verkoopgesprek. Het is de manier om samen ergens (de transactie) te komen!

 

Hoe ga jij de verbinding aan?

Ben je wel eens een dag met een 3-jarig kind op stap geweest?

 

Waarschijnlijk ben je na een halve dag gek geworden van alle vragen. Vooral de “waarom-dan” is een veel gestelde vraag. Je wordt wellicht niet direct maf van alle vragen maar eerder van het feit dat je op voor jou hele logische zaken met een slim antwoord moet komen. Ineens wordt je uitgedaagd na te denken over dat wat eerder volkomen normaal voor je was.

 

Wat gebeurt er?

Het verschil tussen de volwassene en het kind is dat de volwassene van aannames uitgaat en het kind van de vraag. Het 3-jarige kind begint zich te realiseren dat er meer zit achter de gewone dingen en stelt vragen.

 

Wat heb je hier als verkoper aan?

Stap eens wat vaker uit je volwassen ik en redeneer vanuit je 3-jarige kind. Ga niet uit van aannames in het contact met je klant maar vanuit de vraag. Zo laat je de klant nadenken en krijg jij antwoord.

Zaken die voor jou heel logisch leken zijn voor de klant wellicht toch heel anders.

Dus verkopers terug in de “waarom-dan?” fase!

 

 

Tegenwoordig hebben we datingsites om in contact te komen met een mogelijke partner maar wat als we daar geen gebruik van kunnen maken?

 

Het lijkt voor sommige mensen, ook in de verkoop, een hele opgave om connectie met een ander of met de klant te maken. En juist van een verkoper verwacht je dat deze daar goed toe in staat moet zijn. Immers na het opbouwen van een band met de klant wordt het een stuk makkelijker om iets te verkopen.

 

Dus eerst de klant versieren voordat je aan het verkopen kan.

 

Hoe?

 

Stel een vol belangstelling een open vraag en geef de klant het woord. Pas als die zich gehoord weet leg je de basis voor een goede relatie.

Wat kan je als verkoper doen als je te maken hebt met concurrentie?

 

Zorg dat je opvalt en je onderscheidt!

 

Moeilijk?

 

Je hoeft als verkoper soms niet heel creatief te zijn, gewoon dat doen wat je concurrentie na laat om te doen!
Dus bel wel terug, kom afspraken na en overtref de verwachtingen van de klant.

Focus je op je klant en lever wat de ander had kunnen doen!

Aanvraag doen

 

"There is no better time than start writing your future story than right now!"

Vul het onderstaande formulier in en laat ons weten naar welke dienst uw interesse uit gaat of stuur ons uw concrete vraag. Wij nemen dan contact met u op.


Ik wil..

Adresgegevens
Nijverheidsweg-Noord 61
3812PK Amersfoort


Navigeer me

Bedrijfsgegevens
KVK: 70519897
BTW: NL1768.51.628.B.01


Mail ons