Veerkracht ontwikkelen!

SIR

 

Sir is een Brits erepredicaat dat gevoerd wordt door mannen die de erfelijke eretitel baronet bezitten of een ridderschap voor het leven hebben ontvangen.

Het vrouwelijke equivalent voor Sir is Dame.

 

Kenmerken voor een SIR zijn:

  1. inlevingsvermogen hebben,

  2. allianties vormen,

  3. verbinding maken,

  4. tonen van lef en

  5. krachtig leiderschap.

 

Niet zijn of haar titel bepaald wie iemand is, als het uit deze daden blijkt, noemt men iemand met recht SIR.

Ook vandaag geldt wanneer deze 5 elementen evenwichtig aanwezig zijn groot het vertrouwen in de persoon en is hij/zij een veerkrachtige professional.

 


 

Scan  –  Input  –  Result

3 stappen om uw sales team te vormen naar veerkrachtige professionals!

 


Als je wilt groeien en je wilt ontwikkelen tot een echte sales professional of je wilt een team met sales toppers vormen dan bieden we een effectief 3 stappen plan, SIR!

 

 

Scan

 

Uw bedrijf functioneert! Elke dag is er contact met uw klanten en sluit het sales team deals! Niets meer aan doen is wellicht uw eerste gedachte, maar:

 

  • Halen de verkopers echt alles uit de contactmomenten met bestaande en nieuwe klanten?
  • Sluiten de marketing activiteiten wel aan bij wat uw klanten willen en kan het sales apparaat daar optimaal van profiteren?
  • En zijn de accountmanagers veerkrachtig genoeg bij weerstanden en bezwaren?

 

Allemaal terechte vragen die je als professionele organisatie niet onbeantwoord wilt laten.

 

Daarom is het goed eerst een scan te doen om te ontdekken wat goed gaat en welke ontwikkelgebieden er zijn. Naast diverse tools om dit voor het team in beeld te brengen gebruiken we als individuele scan de ExploreMe test.

 

Hiermee leggen we de basis om een veerkrachtige mensen en team te bouwen wat klaar is om input te leveren.

 

Wilt u nu al een  beeld vormen van uw eigen team doe dan nu de Sales Scan

Input

 

Nadat we voldoende veerkracht hebben aangebracht is het tijd dat het verkoopteam zelf zijn input gaat leveren. We gaan de creativiteit in!

Samen met het verkoopteam maken we een daadkrachtige salescampagne waarmee we de markt gaan aanvallen.

 

Het sales team gaat  input leveren:

  • Om te bepalen welke en hoeveel droomklanten er in de markt zijn.
  • Om een sterke sales campagne op te zetten.
  • Over hoe we de campagne gaan presenteren en communiceren.
  • Hoe we de campagne gaan koppelen aan doelstellingen.
  • En het salesproces uitschrijven.

 

En we hebben een verkoopplan, salesproces waardoor we kunnen gaan werken aan het gewenste resultaat!

Result

 

Op basis van de scan weten we hoe veerkrachtig het sales team is. Na het geven en ontvangen van input over en weer wordt het resultaat zichtbaar.

Het gewenste resultaat is en dat is vaak anders als het behaalde resultaat!  Vanuit het SalesCentrum onderzoeken we de behaalde resultaten en meten we die in de praktijk. We bekijken de gestelde doelen t.o.v. resultaten, kijken naar de verschillen en overeenkomsten.

 

Hiervoor gebruiken tools zoals:

  • Coaching on the Job
  • Mistery onderzoek
  • Training in veerkrachtigheid en vertrouwen

 

Net zo lang totdat we de gewenste resultaten halen en overtreffen en uw tevreden bent!