Bij veel autobedrijven lekt geld weg via de verkoop!

Bij veel autobedrijven lekt geld weg via de verkoop!

 

Niet de hoge korting op auto’s maar inefficiënt en incompetent werkende verkoopteams kosten  de dealers klauwen vol geld.

Het beantwoorden van deze vraag: “Hoeveel inspanning gaan verkopers plegen om nieuwe klanten te werven?” laat een enorme lek zien in de wijze waarop veel autodealers omgaan met de inzet van de verkopers.

 

Op LinkedIn kon u mee te denken met de vraag over het aantal telefoongesprekken dat een bedrijf nodig zou hebben om de omzet op peil te houden. Dit was de uitgangspositie van de vraagstelling:

Stel merkdealer -x- verkoopt elk jaar 450 nieuwe auto’s.

Hoeveel telefoongesprekken met nieuwe klanten (=prospects) zullen de verkopers per dag nodig hebben om dit aantal jaarlijks te garanderen?

 

Met 66% is meer dan 15 telefoontjes per dag het meest gegeven antwoord. Het meest verrassende is dat 10% geen idee heeft hoeveel inspanning nodig is.

Wat wel duidelijk is dat er geen eenduidig antwoord op deze vraag lijkt te zijn.

𝗘𝗻 𝗱𝗼𝗼𝗿𝗱𝗮𝘁 39% 𝘃𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗿𝗸𝗼𝗽𝗲𝗿𝘀 𝘁𝗲𝗹𝗲𝗳𝗼𝗻𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗮𝗰𝗾𝗰𝘂𝗶𝘀𝗶𝘁𝗶𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗴𝗼𝗲𝗱 𝗯𝗲𝗵𝗲𝗲𝗿𝘀𝘁 𝗲𝗿 𝘃𝗲𝗲𝗹 𝗴𝗲𝗹𝗱 𝘄𝗲𝗴 𝗹𝗲𝗸𝘁 𝘃𝗶𝗮 𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗿𝗸𝗼𝗼𝗽!
fact sheet het salescentrum

Wilt u de berekening achter de fact sheet ontvangen?

Stuur een berichtje met uw e-mailgegevens via deze link.